FOLOSITI conversatia

pentru accesarea informatiei si serviciilor

tot ce trebuie sa stiti despre asistentii virtuali

un ghid complet


Exista o mare diversitate de furnizori si de servicii bazate pe inteligenta artificiala si studierea lor incetineste luarea unei decizii. Mai ales daca nu stim exact ce ne poate oferi inteligenta artificiala pentru un business mai bun si nu suntem siguri ce solutie sa alegem.

Va oferim, mai jos, un ghid complet pentru achizitia/inchirierea sau proiectarea unui serviciu nou bazat pe inteligenta artificiala conversationala.

Va raspunem cu detalii daca doriti orice alte informatii suplimentare despre Asistentii Virtuali.

ce este un asistent virtual?

Un asistent virtual este un serviciu bazat pe Inteligenta Artificiala proiectat sa furnizeze autonom reactii sau raspunsuri similare cu cele umane, fara interventia directa a omului.

In functie de complexitatea lui, un asistent virtual poate indeplini o multime de sarcini cum ar fi comunicarea cu clientii, furnizarea de suport pentru service, Q&A, colectarea informatiilor de la clienti pentru executarea unor sarcini (ca ar fi, de pilda, eliberarea unei adverinte sau a unei asigurari), procesarea automata a postei electronice si multe altele. In esenta, orice servicu existent poate fi accesat prin comenzi verbale.

Cele mai importante castiguri realizate prin automatizarea/robotizarea sarcinilor repetitive, sunt viteza de executie si economia de timp.

cum functioneaza un asistent virtual?

Un asistent virtual foloseste servicii de Inteligenta Artificiala (cum ar fi Procesarea Limbajului Natural) care ruleaza in cloud pentru a analiza vocea sau textul utilizatorului pentru a intelege mai intai intentia lui (sa intrebe ceva, sa comande ceva, sa ne comunice o anumita informatie, etc). In acelasi timp, un chatbot extrage din din si prin dialog toate informatiile necesare executarii intentiei utilizatorului (entitati/parametrii).

Pe baza acestora, asistentul virtual, interactionand cu un sistem extern (baza de date, baza de cunostinte, sisteme de automatizari, aplicatii) poate oferi ceea ce i s-a cerut: o cautare in baza de cunostinte care contine documente, o interogarea a unei baze de date startarea unui proces, a unui serviciu, sau sistem (informatic sau de automatizari)

le ce-mi foloseste in business?

Un asistent virtual va poate reduce costurile, poate genera date despre potentialii clienti, poate furniza suport pentru clientii existenti sau pentru oamenii din organizatie/companie.

Practic, un asistent virtual realizeaza conexiunea intre organizatie si angajati/clienti la fel de bine ca si interactiunea fata-in-fata.

In serviciile publice, un asistent virtual amplifica sau suplineste serviciile proiectate sa ajute cetatenii cu informatie si know-how. Un asistent virtual este la dipozitia cetatenilor 24 x 7 x 365, pentru a-i ajuta sa-si rezolve problemele.

Beneficiile unui asistent virtual sunt numeroase:

Imbunatatirea experientei consumatorului:

  • Service rapid: reducerea timpului de asteptare imbunatateste totdeauna experienta consumatorului.

  • Disponibilitate 24x7x365: clientii doresc totdeauna access la servicii in afara programului obisnuit de lucru.

  • Usurinta in utilizare: deoarece interactiunea se face prin limbaj natural, nu trebuie timp de invatare pentru folosirea unui chatbot.

Reducerea costurilor pentru customer service:

  • Construirea si mentenanta unui asistent virtual este mult mai ieftina decat un nou angajat.

Un asistent virtual isi poate imbunatati performanta:

  • Asistentii virtuali integreaza totdeauna si un serviciu de Machine Learning ceea ce le permite sa-si imbunatateasca in mod continuu performanta fara noi dezvoltari.

aistent virtual Q&A





Daca un site web gazduieste sute de pagini si sute de documente, sunt sanse ca majoritatea vizitatorilor sa plece de pe site fara sa gaseasca informatia sau serviciul de care are nevoie, in ciuda efortului dvs de a le grupa. Motivul este ca, in medie, un vizitator citeste in medie 1.7 pagini web inainte de a pleca de pe site.

Un asistent virtual insa, ofera imediat un raspuns complet la o intrebare precisa, poate purta mii de conversatii simultan, 24 de ore, 7 zile pe saptamana. Mai mult, in cazul in care nu poate executa solicitarea, un chatbot poate transfera conversatia personalului uman.


Toate marile orase europene folosesc asistenti virtuali.

Toate orasele care au avut initiativa de a inchiria un asemenea serviciu au fost avantajate in timpul pandemiei de COVID-19 cand, totalitatea interactiunilor cu cetateanul a devenit virtuala.

In loc sa sune la telefon sa navigheze un site urias si sa faca click-click navigand pe sute de pagini cetateanul face o singura solicitare unui astfel de robot iar acesta furnizeaza la orice ora din zi sau noapte informatia, know-how-ul, documentul solicitat sau executa tranzactia comandata.


Interactiunea on-line cu cetatenii creste in fiecare zi, salvand multe ore de munca repetitiva. In limbaj tehnic se numeste automatizarea proceselor cu roboti (RPA, Robotic Process Automation).

Chiar si un simplu asistent virtual pentru Q&A (intrebari si raspunsuri) va face organizatia Dvs. mai accesibila, mai democratica, mai putin stresanta, va economisi timp pentru toata lumea si va reduce costurile.

''Victor te trimite ţintit unde trebuie să cauţi. De exemplu, să îl întrebăm ceva despre preadmitere. Cine poate candida pentru preadmitere.''

"În activitatea mea de secretariat, m-a ajutat acest serviciu, Victor, mi-a simplificat munca. În ce sens? Înainte primeam foarte multe mail-uri, telefoane. Acum bineînţeles se simte o reducere a acestor apeluri telefonice, a mail-urilor primite pe adresa de oficiu de admitere."

aistent virtual pentru servicii clienti

Robotii pentru serviciu clienti pot inlocui sau asista personalul uman.

Cand un client are o intrebare in legatura cu o informatie/produs/serviciu, robotul poate raspunde direct sau poate redirectiona clientul direct la pagina unde se gaseste un raspuns detaliat.

aistent virtual pentru resurse umane

Asistentul virtual proiectat pentru departamentul de resurse umane raspunde intrebarilor angajatilor despre salar, taxe, impozite sau compensatii financiare, concedii sau programe din companie. Intrebarile angajatilor sunt convertite in interogari ale bazelor de date sau bazelor de cunostinte iar raspunsurile sunt trimise inapoi la chatbot.

Mai mult, angajatii pot planifica concedii, sa isi ia zile libere sau sa informeze superiorii despre urgente.

cum calculati pretul?

Alegeti planul care se potriveste

cum se livreaza acest serviciu?

Cum puteti avea propriul Asistent Virtual